اهداف راهبردی حوزه خدمات

8- ایجاد و حفظ قدرت رقابتی در ارائه خدمات
​منظور از این راهبرد، ایجاد، توسعه، نگهداری و بهینه‌سازی روابط طولانی‌مدت با مشتریان و همچنین استفاده از روابط جاری با مشتری‌های بالفعل برای به حداكثر رساندن میزان رشد درآمدهای حاصل از خدمات است. هدف از این راهبرد،  بهبود کیفیت خدمات و ایجاد تنوع در نوع و ارایه آنها و انجام مأموریت‌ها و تأمین مالی دانشگاه با رویکرد توسعه بازار خدمات است.
9- حاکم کردن رویکرد چابک و چالاک‌سازی در ارائه خدمات
​مساله عدم چابک بودن پشتیبانی دانشگاه در آموزش، مصادیق و تبعات خاص خود را دارد و همچنین در حوزه پژوهش نیز، می‌تواند آثار نامطلوبی در فرایند پژوهش و گاه در نتایج آن داشته باشد. در ارائه خدمات تخصصی نیز، پشتیبانی مطلوب می‌تواند تاثیر مستقیم و مثبتی در رقابت بگذارد. چابک‌سازی ارائه خدمات پشتیبانی، به این معناست که خدمات مورد تقاضا در زمانی بسیار نزدیک به زمان درخواست و با کیفیتی مشابه به آنچه انتظار متقاضی است، ارائه گردد. هدف از این راهبرد، افزایش بهره‌وری ارائه خدمات پشتیبانی با رویکرد چابک‌سازی است؛ مانند واگذاری مسئولیت به خدمت‌گیران، برون‌سپاری، کوچک کردن و خودگردان کردن.
10- توسعه و توانمندسازی منابع انسانی
​از آنجا که منابع انسانی یکی از مهمترین عوامل ارائه خدمات مطلوب است و همچنین منبع اصلی ایجاد مزیت رقابتی است، بنابراین کارآمدتر کردن ارائه خدمات پشتیبانی می‌تواند در گرو تقویت تخصص و مهارت‌های نیروی انسانی باشد. برنامه‌های منسجم جذب، ارتقا (با رویکرد شایسته‌سالاری) و همچنین توسعه منابع انسانی می‌تواند در این راستا بسیار موثر باشد. توانمندسازی در حقیقت فرایندی مستمر و دائمی است و باید به صورت پویا در هر دو جنبه توانمندی‌های فنی و اجرایی صورت گیرد تا سبب بهبود و ارتقای سطح دانش و مهارت، اعتماد، ارتباطات و انگیزه کارکنان شود.
پیوندها:
اهداف راهبردی حوزه آموزش
اهداف راهبردی حوزه پژوهش
اهداف راهبردی حوزه فرهنگ