صفحه اصلی
آیین تکریم و معارفه سرپرست دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی برگزار شد
  • 1524 بازدید

نشست تکریم و معارفه سرپرست دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی، با حضور دکتر سید محمودرضا آقامیری، سرپرست دانشگاه شهید بهشتی، جمعی از اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشکده مذکور، دوشنبه 28 فروردین 1402 برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی، دکتر آقامیری، سرپرست دانشگاه در سخنانی با قدردانی از تلاش‌ها و فعالیت‌های دکتر میراحمدی گفت: از اقدام‌ها و تلاش‌های ارزنده جناب آقای دکتر میراحمدی در مدت تصدی سمت رئیس دانشکده تقدیر و تشکر می نمایم. امیدوارم ایشان در ظلّ توجهات خداوند سبحان در استمرار فعالیت‌های علمی در دانشگاه و مسئولیت جدید موفق و مؤید باشند.

با معرفی دکتر صمصامی به عنوان سرپرست جدید دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی برای ایشان آروزی توفیق نمود و افزود: امیدوارم جناب آقای دکتر صمصامی با همکاری و همراهی همه اعضاء و برنامه‌ریزی و حرکت در چارچوب سیاست‌ها و برنامه‌های دانشگاه، زمینه ارتقا و اعتلای دانشگاه فراهم آورند.

سرپرست دانشگاه با اشاره به جایگاه علوم انسانی و دانشکده اقتصاد و علوم و سیاسی تشریح کرد: این دانشکده یکی از غنی‌ترین دانشکده‌های دانشگاه برای پذیرش مسئولیت در سطح دانشگاه و کشور است و یکی از اولویت‌های دانشگاه است، برای ایجاد تغییر باید به حوزه علوم انسانی بیشتر پرداخته شود. پیش از این اکثریت فعالیت‌های شکلی دانشگاه مربوط به نیروهای علوم‌پایه و فنی و مهندسی بوده که این روند بایستی تغییر کند.

دکتر آقامیری با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در حل مسائل و تاکید دولت بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه ها در حل مشکلات کشور گفت: دولت بر تشکیل اتاق فکر در دانشگاه‌ها برای ارائه راهکار برای چالش‌ها و مسائل کشور تاکید دارد، این ضرورت به‌ویژه در حوزه اقتصاد بارز و ملموس است. دانشکده اقتصادو علوم سیاسی ما می‌تواند به عنوان قطب در کشور عمل کند؛ در این صورت می‌توانیم غیر از آموزش رسالت اجتماعی  را به نحو احسن انجام دهیم.

ایشان به تدوین سند راهبردی دانشگاه اشاره کرد و خاطرنشان شد: سند ارتقاء پاسخگویی و قابلیت حل مسئله با رویکرد دانشگاه مسئله محور، ماموریت گرا و پیشرو تهیه و تدوین شده است. با تغییر و تحول در رویکرد و نظام اولویت‌ها و اهداف، حل مسئله را به عنوان ماموریت دانشگاه تعریف کردیم. برای نیل به این مهم نیاز به فعال کردن توان، ظرفیت و نیروها در همه بخشها داریم.

دکتر آقامیری با برشمردن برخی از برنامه‌‌ها و اقدامات در راستای حرکت به سمت مسئله محور نمودن ماموریت دانشگاه گفت: یکی از برنامه‌های مهم، حضور نیروهای جوان در فضای پژوهشی دانشگاه است. در این حوزه نظام مسائل دانشگاه در 15 محور کلی تعریف شده است. همچنین پیش‌بینی شده است به استادانی که دانشجویان ارشد دارند بین 3 تا 10 میلیون تومان و برای دانشجویان دکتری به‌ویژه در رشته‌های فنی و مهندسی و آزمایشگاهی تا 25 میلیون تومان  اعتبار تخصیص یابد.

سرپرست دانشگاه در پایان سخنان خود خواستار بهبود شرایط برای تسهیل حضور اعضای هیئت علمی بازنشسته در دانشکده‌ها و بهره‌مندی از دانش، تخصص  و تجربه ایشان شد.

دکتر میراحمدی، رئیس سابق دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی از همراهی و همکاری اعضای هیئت رئیسه دانشکده، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشکده تشکر نمود و برای دکتر صمصامی در قبول مسئولیت، آرزوی توفیق نمود.

ایشان با برشمردن اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی، گزارشی اجمالی ارائه داد و افزود: با تدوین دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌ها شاهد ساماندهی در حوزه آموزش بودیم. برای توزیع پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها در بین اعضای هیئت علمی دانشکده اقدام شایسته‌ای صورت گرفته است. در جذب دانشجویان خارجی تلاش خوبی صورت گرفته و تعداد قابل توجهی دانشجوی غیرایرانی در دانشکده شاغل به تحصیل هستند و مقدمات جذب دانشجویان بیشتر برای سال آینده نیز فراهم شده است. برنامه‌ریزی برای ایجاد دو رشته جدید یعنی اقتصاد اسلامی و اقتصاد سباسی بین الملل و پذیرش دانشجو نیز صورت گرفته است.

دکتر میراحمدی افزود: در حوزه پژوهش و امور هیئت علمی اقدامات خوبی صورت گرفت. برنامه‌ریزی برای جذب اعضای هیئت علمی جدید انجام شده است. در ترفیع، روند روبه رشدی را شاهد هستیم.  در سال گذشته 10 مورد کرسی تخصصی برگزار شده است.  23 عنوان کتاب تالیفی، 4 عنوان ترجمه و یک کتاب درسی، فعالیت قابل قبول اعضای هیئت علمی در حوزه فعالیت‌های پژوهشی است.

دکتر صمصامی، سرپرست جدید دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی نیز از حسن نظر مسئولان دانشگاه در سپردن مسئولیت به ایشان تشکر کرد و هدف از پذیرش مسئولیت دانشکده را ارتقاء علمی دانشکده و دانشگاه خواند و با قدردانی از زحمات دکتر میراحمدی برای ایشان آرزوی توفیق کرد.

ایشان با تاکید بر نقش مسئله‌محوری دانش، اظهار امیدواری کرد: دانش ما در حوزه اقتصاد منجر به علم نافع باشد. دکتر صمصامی با اشاره به برخی برنامه های بهبود دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی بر پیگیری ضرورت بازنگری در متون درسی، بر تسهیل جذب دانش آموختگان در بازار کار تاکید کرد و افزود: در دوره ارشد و دکتری در حوزه تصویب موضوعات، هدایت و نظارت، باید مباحث ناظر به حل مسئله باشد.

سرپرست دانشکده اقتصاد و علوم‌سیاسی با قدردانی از زحمات و فعالیت‌های صورت گرفته در این دانشکده طی دوره‌های مختلف، بر لزوم همدلی و همراهی اعضاء دانشکده تاکید کرد و افزود:  گروه‌های علمی، پایه و رکن مهم دانشکده هستند و تمام اهداف و برنامه‌ها صرفاً با همکاری و مشارکت اعضاء محترم هیئت علمی به سرانجام خواهد رسید.

  گزارش تصویری نشست تکریم و معارفه سرپرست دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی

افزودن نظرات