صفحه اصلی
از ابتدای اسلام حرکت جهاد تبیین وجود داشته است
  • 27141 بازدید

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: حرکت جهاد تبیین کار جدید و حرکت نویی نیست و از آغاز اسلام این حرکت بزرگ و این نهضت و جهاد عظیم را داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر انسیه خزعلی در آیین افتتاحیه دوره جهاد تبیین دانشگاه شهید بهشتی گفت: حرکت جهاد تبیین کار جدید و حرکت نویی نیست و از آغاز اسلام و در مبارزه با کفر، ستم، شبهه افکنان، مرددان، شکاکان، کفار و مشرکین ما این حرکت بزرگ و این نهضت و جهاد عظیم را داریم.

وی همچنین افزود: پیامبر(ص) فرموده بود حسین منی و انا من حسین؛ شاید برای مردم عصر وحی حسین منی کاملا مشخص و واضح بود ولی انا من حسین در عاشورا خودش را نشان داد که زنده کردن سنت پیامبر و زنده داشت دین و جاودانه نمودن ارزش ها به واسطه امام حسین (ع) صورت پذیرفت و ادامه ماندگاری را  حضرت زینب (س) تضمین نمود.

این استاد دانشگاه با اشاره به صحبت‌های پیامبر درمورد تبلیغ و تبیین گفت: روزی که پس از جنگ های پیروزمندانه در صدر اسلام پیامبر به یاران خطاب میکنند چه شده کسانی که با شمشیر از دین خدا دفاع میکنند زبان در کام گرفتند و چرا با زبان از حریم ها و ارزش ها و حرمت ها دفاع نمیکنند؟ حسان برمیخیزد و میگوید من اماده هستم حضرت نیز او را دعا میکنند که اهجهم و روح القدس معک و تعبیر به اهجهم دارند که یعنی حرکت تو باید حرکت  مطالبه گرانه و فعال و کنشگرانه باشد نه منفعل و دفاعی.

خزعلی در پایان بر قاعده‌مندی، دارای اسلوب و شیوه متنوع و روزآمد بودن در تبیین، روایتگری و شبهه زدایی تاکید نمود.

گزارش تکمیل خواهد شد.

گزارش تصویری افتتاحیه جهاد تبیین

افزودن نظرات