صفحه اصلی
امانتدار امین مردم برای فرزندان آنان در دانشگاه باشیم
  • 8499 بازدید

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خطاب به روسای دانشگاه‌ها گفت: فرزندان بزرگترین سرمایه خانواده‌ها هستند، امانتدار امین مردم در دانشگاه باشیم و با دانشجویان پدرانه رفتار کنیم.

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دومین روز از نشست روسای دانشگاه‌ها، گفت: ما خوب می‌دانیم نیازها بسیار زیاد است و امکانات هم بسیار محدود، وقتی انسان با یک خانواده بزرگی روبرو می‌شود که نیازهایش زیاد و امکانش حداقل باشد و بتواند این سیستم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مدیریت کند، کار شایسته‌ای انجام داده و ما همیشه قدردان عملکرد روسای دانشگاهها هستیم.

وی افزود: باید یادمان نرود که این نظام راحت به دست نیامده و ثمره خون هزاران شهید و جانباز است و در حال حاضر هم رزمندگان، سپاهیان، ارتشیان و نیروهای مسلح در کشور امنیت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای ما تامین می‌کنند و برای امنیتی که امروز داریم هزاران شهید داده‌ایم و همیشه قدردان خانواده شهدا هستیم.

طراحی سرود برای هر دانشگاه

وزیر علوم با تاکید بر طراحی سرود و تالار افتخارات برای همه دانشگاه ها گفت: روابط عمومی وزارت این مورد را پیگیری کند.

وی با تاکید بر کادر سازی در دانشگاه ها گفت: با وارد کردن اعضای هیات علمی جوان و نخبه  به چرخه مدیریت به کادرسازی برای آینده کشور  کمک کنید.

آیین نامه فرصت مطالعاتی کوتاه مدت به زودی ابلاغ می شود

وزیر علوم با تاکید بر مفید بودن فرصت های مطالعاتی کوتاه مدت  اعضای هیات علمی گفت: ایین نامه فرصت مطالعاتی کوتاه مدت به زودی ابلاغ می شود و دانشگاه ها هم باید آن را بیشتر و جدی تر در دستور کار قرار دهند.

زلفی گل با تاکید بر توجه به بهره وری در آموزش عالی گفت: آزمایشگاه مرکزی و مرجع دانشگاه را طوری برنامه ریزی کنید که تعداد افراد بیشتری از آن بتوانند استفاده کنند.

وی با تاکید بر رتبه بندی دانشگاه ها و جدی گرفتن آن در دانشگاه نیز گفت: همه دانشگاه ها باید به ازای هر ۳۰۰ عضو هیات علمی یک کارشناس علم سنجی داشته باشند تا رتبه بندی و معیارهای آن را در نظر بگیرد و اطلاعات لازم را در سامانه ها ثبت کند.

تاکید بر حضور مسئولان اجرایی در دانشگاه

وزیر علوم به روسای دانشگاه ها توصیه کرد: ارتباطات خود را با امامان جمعه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شهردار و استاندار همچنین با صنایع مختلف نفت، گاز، پتروشیمی و غیره تقویت کنید.

وی به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان از مسؤولان خواستند در دانشگاه ها حضور یابند و از روسای دانشگاهها خواستند زمینه حضور مسؤولان را در دانشگاه ها فراهم کنند.

زلفی گل اظهار داشت: حضور بیشتر مسئولان در دانشگاهها و جلسات پرسش و پاسخ دانشجویی در ارزیابی فرهنگی دانشگاه‌ها ملاک است.

وزیر علوم به روسای دانشگاه‌ها تاکید کرد: هر فصل یک جلسه پرسش و پاسخ عمومی  برگزار  و در خوابگاه و  سالن غداخوری دانشجویان حضور مستمر داشته باشید.

افزودن نظرات