صفحه اصلی
بازدید وزیر آموزش عالی ازبکستان از دانشگاه شهید بهشتی
  • 13354 بازدید

عبدالرحمانف، وزیر آموزش عالی ازبکستان در رأس هیئتی، شنبه 27 خرداد 1402 با حضور در دانشگاه شهید بهشتی با دکتر آقامیری، رئیس دانشگاه دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر سید محمودرضا آقامیری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی ضمن خیرمقدم با معرفی دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: این دانشگاه در سه پردیس اصلی واقع در اوین، پردیس فنی و مهندسی عباسپور در شرق تهران و پردیس زیراب در شمال کشور در حوزه های مختلف دانشی فعالیت دارد.

وی بر آمادگی کامل دانشگاه شهید بهشتی به عنوان رابط بین دانشگاه‌های ایران و دانشگاه‌های روسیه و آسیانه مرکزی برای انجام همکاری های مشترک تاکید کرد و گفت:  دانشگاه شهید بهشتی مرجع همکاری علمی با دانشگاه‌های روسیه است، امیدواریم در کنار دوستانمان در ازبکستان مسیر خوبی را دنبال کنیم و کارهای مشترک منطقه‌ای مورد نیاز دو کشور را در قالب دیپلماسی علمی پیگیری نماییم.

دکتر آقامیری، تبادل استاد و دانشجو، ایجاد فضای فرصت مطالعاتی برای استادان و همکاری در حوزه های مشترک را از جمله راه های گسترش همکاری های دو جانبه عنوان کرد.

رئیس دانشگاه با تاکید بر اشتراکات فرهنگی دو کشور گفت: دو کشور ایران و ازبکستان پیشینه تاریخی مشترکی دارند و سمرقند و بخارا جایگاه ویژه‌ای در ادبیات ما دارد؛ از این رو علاقمندیم در حوزه‌هایی چون ادبیات، آموزش زبان فارسی، هنر و معماری فعالیت‌های مشترکی با دانشگاه‌های ازبکستان داشته باشیم.

دکتر آقامیری افزود: دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاهی جامع با بالاترین رتبه‌بندی در حوزه‌های مختلف دانشی چون مهندسی و علوم انسانی است و با برخورداری از پژوهشکده‌هایی که به صورت تخصصی در حوزه‌هایی چون محیط زیست؛ لیزر و پلاسما؛ فضای مجازی و آزمایشگاه کوآنتوم و کامپیوتر کار می‌کنند و دانشکده‌های فنی دانشگاه که مسئولیت تامین نیروی انسانی متخصص برای وزارت نیرو را برعهده دارند، از توان و ظرفیت بالایی برخوردار است.

عبدالرحمانف، وزیر آموزش عالی ازبکستان با اظهار خرسندی برای حضور در دانشگاه شهید بهشتی، با اشاره به سفر رئیس جمهور این کشور به جمهوری اسلامی ایران در آینده نزدیک، هدف از بازدید از دانشگاه شهید بهشتی را بررسی راه‌های گسترش همکاری مشترک بین دو کشور ایران و ازبکستان عنوان کرد.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر، آموزش در ازبکستان به سرعت در حال پیشرفت است. ما معتقدیم آموزش به عنوان نیروی محرکه اقتصاد نقش مهمی دارد؛ از این رو اخیراً اصلاحاتی در وزارتخانه‌های ازبکستان صورت گرفته و عنوان وزارتخانه‌ای که من در آن خدمت می‌کنم به وزارت آموزش عالی، علوم و نوآوری تبدیل شده است.

عبدالرحمانف، با تاکید بر افزایش سطح مبادلات علمی بین دانشگاه شهید بهشتی و وزارت علوم ازبکستان خواستار برگزاری کارگاه‌های آموزشی مشترک شد و از آمادگی وزارت علوم اربکستان برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مورد توافق و امضاء تفاهم نامه برای تبادل استادان و محققان خبر داد.

وزیر آموزش عالی ازبکستان با اشاره به حوزه‌های مورد نظر برای انجام تبادلات علمی گفت: این کشور در شاخه‌ها و حوزه‌هایی چون مشکلات اکولوژیک؛ کشاورزی؛ امنیت غدایی؛ انرژی؛  شاخه‌های جدید کامپیوتر و هوش مصنوعی؛ تکنولوژی ساخت و ساز؛ مصالح ساختمانی؛ نساجی و حوزه‌های اقتصادی آماده همکاری‌های مشترک است.

گزارش تصویری

افزودن نظرات