صفحه اصلی
شمـا در عیـن مهمـان بـودن فرزندان مـا هستیـد
  • 4440 بازدید

مراسم معارفه دانشجویان غیرایرانی ورودی جدید دانشگاه شهید بهشتی و اساتید راهبر با حضور رئیس دانشگاه، شنبه 7 آبان 1402 برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه، دکتر آقامیری رئیس دانشگاه در سخنانی حضور دانشجویان ورودی جدید غیرایرانی را دانشگاه شهید بهشتی تبریک و خیرمقدم گفت. وی اظهار امیدواری کرد دانشجویان در سال‌های تحصیل بتوانند از فرصت و زمان بهترین بهره ببرند و ضمن تحصیل بتوانند اندوخته‌ای ارزشمند را برای کشورشان و خدمت به مردم‌شان گردآوری نمایند.

 دکتر آقامیری با معرفی دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه شهید بهشتی با بیش از شصت سال قدمت دومین دانشگاه جامع ایران است و 20 دانشکده و 10 پژوهشکده دارد.

رئیس دانشگاه، دانشجویان غیرایرانی را به مثابه فرزندان دانشگاه نامید و گفت: همه ما به‌عنوان یک جامعه انسانی در کنار هم در حال تلاش هستیم. ما بین دانشجویان ایرانی و غیرایرانی فرقی نمی‌گذاریم، شما در عین مهمان بودن فرزندان ما هستید.

دکتر آقامیری در ادامه از دانشجویان غیرایرانی خواست با جدیت به مقوله مهم درس خواندن بپردازند و بر این امر تاکید  و اهتمام ویژه داشته باشند. وی همچنین به دانشجویان خارجی پیشنهاد داد در کنار تحصیل از فرصت آشنایی با ایران و ایرانیان بهره کافی را ببرند و افزود: ایران فقط تهران نیست، این سرزمین پهناور با بیش از یک میلیون و ششصد هزار کیلومتر مربع با چهارفصل زیبا، در برگیرنده اقوام، نژاد و فرهنگ‌های مختلف است؛ آشنایی و بازدید از شهرها و سفر به مناطق مختلف ایران در دوران تحصیل فرصت مغتنمی برای شماست که باید این فرصت را غنیمت بشمارید؛ البته دانشگاه برای برپایی سفر و بازدید از برخی نقاط کشور تلاش خواهد کرد.

این نشست با حضور دکتر عباس سعیدی، معاون آموزشی؛ دکتر بهروز ابطحی، سرپرست مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی؛ دکتر سپیده عابدی، سرپرست اداره جذب و هدایت دانشجویان غیرایرانی؛ معاونان آموزشی دانشکده‌ها و اساتید راهبر  به همت معاونت آموزشی دانشگاه برگزار شد. 

در ادامه این نشست دانشجویان غیرایرانی در قالب یک اردو چندساعته با حضور در بنیاد ایرانشناسی از بخش‌های مختلف این بنیاد از جمله سه نمایشگاه طبیعت، فرهنگ و نسخ خطی بازدید کردند.

 پس از آن نشست اساتید راهبر و دانشجویان بین‌المللی به تفکیک دانشجویان در زمینه‌های تخصصی، در تالار ادبیات بنیاد ایران شناسی برگزار شد. در این اردو دانشجویان ضمن آشنایی با آثار فرهنگی، هنری و تاریخی ایران، از مشاوره تحصیلی اساتید راهبر بهره‌مند شدند. در پایان این مراسم هدایایی به رسم یادبود به دانشجویان اهدا شد.

گزارش تصویری مراسم معارفه دانشجویان غیرایرانی

افزودن نظرات