صفحه اصلی
مراسم تکریم و معارفه مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد
  • 10700 بازدید

مراسم تکریم و معارفه مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، شنبه دوم دی‌ماه 1402 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر سیدمحمودرضا آقامیری، رئیس دانشگاه در سخنانی از تلاش ها و فعالیت‌های حجت الاسلام و المسلمین رجالی در مدت تصدی مسئولیت دفترنهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قدردانی کرد و گفت: جناب اقای رجالی شخصیتی در تراز دانشگاه انقلاب اسلامی هستند هم در منش معلمی و هم در کسوت و منش روحانیت. برخورد منطقی و توام با صبر و تفکر با موضوعات و افراد از ویژگی های بارز ایشان است. در مسائل سیاسی و اجتماعی از توان بالایی برخوردار هستند و دغدغه مسائل دانشگاه، کشور و انقلاب اسلامی را دارند. امیدوارم پس از این هم بتوانیم از تجربیات ایشان در دانشگاه شهید بهشتی بهره ببریم.

دکتر آقامیری در ادامه انتصاب حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سید حامدحسین حسینی به عنوان مسئول جدید دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه شهید بهشتی را تبریک گفت و برای ایشان در درگاه خداوند منان آرزوی توفیق نمود.

انتظار از دانشگاه تربیت کادری مومن، متعهد و متخصص است

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی، رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها سخنران اصلی این جلسه، با قرائت حدیثی از امام صادق (علیه السلام) گفت: حضرت می‌فرمایند كونوا دُعاةً لِلنّاسِ بِغَيرِ ألسِنَتِكُم ، لِيَرَوا مِنكُمُ الوَرَعَ وَالاِجتِهادَ وَالصَّلاةَ وَالخَيرَ ، فَإِنَّ ذلِكَ داعِيَةٌ؛ این روایت بر اهمیت رفتار در دعوت مردم به عمل صالح تاکید دارد؛ اگر دعوت به خیر در عمل صورت گیرد و مردم از شما در رفتار پرهیزکاری، کوشش، تلاش دائمی و خوبی‌ها را ببینند دعوت شما را خواهند پذیرفت.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری بر اهمیت جایگاه و نقش دانشگاه در دیدگاه‌ها و نظام‌های سیاسی مختلف تاکید کرد و گفت: دانشگاه در دنیای غرب یکی از کانون‌های اصلی حکمرانی در نظام سلطه است. در کشور ما نیز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، حضرت امام (ره) توجه ویژه‌ای به دانشگاه دارند؛ همچنین مقام معظم رهبری هم برای دانشگاه اهمیت ویژه‌ای قائل هستند و یکی از پرتکرارترین دیدارهای ایشان با دانشگاهیان است. این اهمیت ناشی از نقش واقعی و نه تصنعی دانشگاه است. دانشگاه در کنار دو ماموریت کلان یعنی حل مسائل کشور و پیشبرد علم و دانش؛ تربیت کادر اداری کشور را هم برعهده دارد به این معنی که مدیران آینده، دانشجویان فعلی هستند؛ بنابراین آنچه در دانشگاه رخ می دهد مهم می‌شود.

حجت‌الاسلام رستمی ادامه داد: انتظار از دانشگاه این است که کادری مومن، متعهد، متکی به خود در کنار تخصص و توانمندی علمی را تربیت کند که امید به آینده و باور به آرمان‌ها دارد. تربیت نسلی با این مشخصات نیازمند طراحی جدی در فضای دانشگاهی است. مجموعه مدیریت دانشگاه و استادان کنار هم باید جریان آفرینش مهمی را رقم بزنند که به تعبیر حضرت آقا تولید علم و دانش و دانشمند است.

رئیس نهاد رهبری با برشمردن دسیسه‌های دشمن برای ضربه به انقلاب اسلامی اظهار داشت: دشمن برای موفق نشدن دانشگاه برنامه‌ریزی‌های خودش را دارد. اسناد باقی مانده در لانه جاسوسی آمریکا و گزارش‌های تهیه شده در آن روزها نشان از نگرانی آمریکایی‌ها از برقراری کلاس‌های درس دانشگاه‌ها و شروع سال تحصیلی در روزها و ماه‌های آغازین انقلاب اسلامی دارد؛ این سیاست در فتنه سال 1401 هم دیده شد و یکی از اهدافشان این بود که دانشگاه تعطیل شود. از چهل و سه سال قبل تلاش کرده‌اند که دانشگاه را در مقابل انقلاب قرار دهند و از کارکرد اصلی خودش به عنوان نرم افزار اداره کشور فاصله بگیرد.

حجت‌الاسلام رستمی با تحلیل سیاستگذاری‌های غرب در حوزه رسانه و فضای مجازی اظهار داشت: بخشی از جوانان و دانشجویان به دلیل نوع و سبک زندگی دانشجویی در فضای رسانه‌های رسمی، کمتر مخاطب ما هستند؛ این گروه شکل جدیدی از دریافت اطلاعات را دارند، در این فضا زیست می‌کنند و لزوما مهارت فهم دقیق نقشه‌های نظام سلطه را ندارند.

فضای کلاس‌های درس، باطل السحر دشمن است

رئیس نهاد رهبری ارتباط با دانشجو را فرصت گرانبهایی در برابر دسیسه‌ها دانست و تاکید کرد: نظام غربی به‌شدت درمورد حکمرانی فضای مجازی اعمال قدرت می‌کند. بی‌تردید فضای مجازی در کنار تهدید یک فرصت است و باید در این حوزه وارد شد و کار کرد اما فضای عینی کلاس‌های درس، باطل السحر دشمن است؛ جایی که استادان با دانشجویان مواجهه دارند و فرصت گفت‌و‌گو درباره مسائل و اشراف بر آنها داده می‌شود و در نهایت پاسخگویی مشفقانه و عالمانه بسیاری از مسائل را حل خواهد کرد.

ایشان نهاد رهبری را مشاور امین برای روسای دانشگاه دانست که خود را مسئول در برابر همه دانشگاه می‌بیند و تاکید کرد که در این فضا همراهی مسئولان دانشگاه‌ها و اعضای هیئت علمی بسیار موثر خواهد بود.

رئیس نهاد رهبری از زحمات حجت الاسلام رجالی قدردانی و تقدیر کرد و با معرفی دکتر حسینی به عنوان مسئول جدید دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه شهید بهشتی، برای ایشان آرزوی موفقیت نمود و اظهار امیدواری کرد با همراهی و همنوایی مسئولان و سایر بخش‌های دانشگاه، شاهد حرکت رو به جلو و اتفاقات مثبتی باشیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا رجالی، مسئول سابق دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی در سخنانی از حسن همکاری مجموعه اعضای دانشگاه شهید بهشتی تشکر کرد و افزود: خدا را شاکرم که توفیق حضور در جمع خانواده مومن، متدین و با اخلاق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و همچنین فرصت خدمت در برخی از دانشگاه‌های کشور را به بنده عطا نمود. حضور در دانشگاه شهید بهشتی برای من توفیق بزرگی بود و از بابت آشنایی و همکاری با اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان عزیز این دانشگاه، خداوند را شکرگزارم. هر فعالیت و برنامه‌ی مثبتی که در نهاد نمایندگی دانشگاه شهید بهشتی انجام شده است به همت همکاران این دفتر انجام شده است.

حجت‌الاسلام رجالی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در نهاد گفت: در این مدت علاوه بر برنامه‌های متعدد فرهنگی موفق به راه‌اندازی چندین کانون از جمله «کانون آینده روشن» شدیم، این کانون جمع نخبگانی دانشجویی است. همچنین «کانون پناه» که در حوزه حجاب و عفاف فعالیت دارد نیز فعالیت خود را آغاز کرده است. کانون «مهدویت» و کانون «سدیدا» دیگر کانون‌های فعال دانشگاه هستند که کانون سدیدا در حوزه فضای مجازی فعالیت می‌کند.

مسئول سابق نهاد رهبری دانشگاه ادامه: دو هیئت فاطمیون و الهادی در زمره هیئت‌های موفق هستند که با مشارکت دانشجویان اجرای برنامه‌های متعدد مذهبی و فرهنگی از جمله اعتکاف، مراسم شب‌های قدر و عزاداری‌هایی چون ایام فاطمیه را در دانشگاه برعهده دارند. همچنین «کمیته حمایت و نظارت بر هیئت‌های دانشجویی» با هدف نظم بخشیدن به هیئت‌های دانشجویی راه‌اندازی شده است.

ایشان به راه‌اندازی «شورای هم‌اندیشی استادان» اشاره کرد و گفت:  این شورا در این مدت با برگزاری نشست‌ها متعدد، عملکرد بسیار خوبی داشته است. این شورا بالغ بر 100 جلسه در قالب سلسله جلساتی با موضوع «حجاب از نگاه علم» برای اعضای هیئت علمی دانشگاه برگزار کرده است. همچنین پیش‌نویس کانون اساتید جوان تهیه شده است. طرح همرسان و مشاوره خانواده با جدیت در حال اجرا و پیگیری است.

حجت‌الاسلام رجالی در پایان از همدلی مجموعه مسئولان دانشگاه شهید بهشتی و کارکنان نهاد قدردانی کرد و گفت: تمام برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوع و متعدد نهاد رهبری با همت و مشارکت دانشجویان و همراهی کارکنان دفتر نهاد و همکاران دلسوز و متعهد دانشگاه در حال انجام است، صمیمانه از همه این بزرگواران تشکر می‌کنم و برای ایشان آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.

ارتباط موثر با دانشجویان را نخستین وظیفه مسئول جدید نهاد رهبری است

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سید حامدحسین حسینی در سخنانی از حسن اعتماد مسئول نهاد رهبری برای سپردن مسئولیت نهاد رهبری دانشگاه شهید بهشتی قدردانی کرد و با عرض خداقوت به حجت‌الاسلام رجالی، برای ایشان آرزوی سلامتی نمود.

دکتر حسینی ضمن ابراز خرسندی از پذیرش مسئولیت در دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: دانشگاه شهید بهشتی مزین به نام یکی از یاران بزرگ انقلاب و امام راحل است و با قریب به 18 هزار دانشجو و 900 استاد یکی از قطب‌های مهم علمی کشور و متبرک به حضور شهید شهریاری است، این دانشگاه یکی از مراکز نخبه‌پروری جمهوری اسلامی است، خدمت در چنین دانشگاهی برای بنده توفیق است.

مسئول نهاد دانشگاه، ارتباط موثر با دانشجویان را نخستین وظیفه‌شان در دانشگاه شهید بهشتی عنوان و تاکید کرد: باید پدری خودمان را به دانشجویان ثابت کنیم، این پدری مختص به قشر خاصی از دانشجویان نیست و حتما باید اقشار مختلف دانشجویان را در برگرفت.

در بخشی از این نشست دکتر سمنون، رئیس بسیج اساتید و آقای مقدس، رئیس بسیج دانشجویی  از تلاش‌های حجت‌الاسلام رجالی قدردانی و برای دکتر حسینی آرزوی توفیق کردند.

در پایان این جلسه هدیه مقام معظم رهبری توسط رئیس نهاد رهبری دانشگاه به آقای رجالی اهداء شد. همچنین به رسم یادبود هدایایی از سوی رئیس دانشگاه، بسیج اساتید و همکاران دفتر نهاد دانشگاه به ایشان اهدا شد.

 

گزارش تصویری مراسم تکریم و معارفه مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری

 

افزودن نظرات