صفحه اصلی
نامه‌ روسای دانشگاه‌ها به گوترش در محکومیت حمله صهیونیست‌ها به غزه
  • 135723 بازدید

رؤسای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و پارک‌ها‌ی علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین با تحویل نامه‌ای به سازمان ملل، اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در قتل عام  مردم بی‌پناه غزه را محکوم کردند.

نامه روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری کشور خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات اخیر رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی، روز دوشنبه اول آبان ماه به اشتفان پریزنر هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران تحویل داده شد.

براین اساس دکتر سید محمود آقامیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی، دکتر رسول جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف، دکترفخرالسادات نصیری مشاور امور زنان وزارت علوم و دکترمهدی یزدان پناه معاون مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم نامه‌ای از سوی رؤسای دانشگاه‌های سراسر کشور را به دفتر سازمان ملل متحد در تهران در راستای حمایت از مردم مظلوم فلسطین تحویل دادند.

روسای دانشگاه‌ها در این نامه از گوترش خواستند که با استفاده از ظرفیت سازمان ملل متحد ضمن توقف فوری حملات به نوار غزه و بازگشایی مسیرهای انتقال مجروحین، انتقال دارو و امکانات بین المللی تلاش‌های بیشتری به منظور جلوگیری از نقض حقوق بشر و حمله به غیرنظامیان در فلسطین و تأمین حقوق متعارف انسانی انجام دهد.

در این نامه تاکید شده است: اعتقاد داریم که اقدامات دبیرکل سازمان ملل می‌تواند به ایجاد صلح و عدالت در این منطقه کمک کند.

 

دکتر آقامیری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی گفت: در این نامه به کنوانسیون‌های مختلف ژنو در ارتباط با نگهداری اسرا اشاره شده است. قوانینی که در این قسمت حاکم است درباره اسرا اتفاق نمی‌افتد. چرا که اسرا باید از طریق صلیب سرخ در آنجا ثبت‌نام شوند و تحت حمایت صلیب سرخ قرار بگیرند. باید زنان و کودکان طبق قانون سریع از اسارت خارج شوند. متأسفانه صهیونیست‌ها در این قضیه قوانین را رعایت نکرده‌اند و در این نامه این نگرانی‌ها منتقل شده که به دبیرکل سازمان ملل اعلام شود.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به درست عمل نکردن شورای عالی امنیت و سازمان ملل به وظایف خود در این رابطه گفت: سازمان مللی که وابسته است نمی‌تواند نقش خود را ایفا کند. سازمان ملل تحت تأثیر قدرت‌های بزرگ است. حتی گاهی اوقات دیده‌ایم برای دیپلمات‌هایی که برای جلسات رسمی می‌روند به دلیل حاکمیتی که آمریکایی‌ها در این قضیه دارند سازمان ملل قدرت گرفتن ویزا ندارد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه خود شورای امنیت یک آپارتاید است یعنی به راحتی هر کسی را که می‌خواهند محکوم می‌کنند و هر کسی را هم که نخواهند وتو می‌کنند و این مشکلات به وجود می‌آید.

افزودن نظرات