صفحه اصلی
پیام تبریک رئیس دانشگاه به مناسبت 12 اردیبهشت، سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری و روز معلم
  • 12024 بازدید

به نام آفریدگار قلم که انسان را فکرت آموخت و به زیور اندیشه مزین ساخت

در ایام فرخنده بهار، خدای بزرگ را شاکرم که توفیق خدمت به زنان و مردانی عطا نموده است که رسولان خردورزی و سفیران سرافرازی اند و با قلمی در دست ، کتابی در دل و چراغی در چشم، حضورشان در بلندای روزگار، هماره و مستدام است.
دوازدهم اردیبهشت، سالروز شهادت اندیشمند فرزانه، آیت الله مرتضی مطهری که به شایستگی روز معلم نامگذاری شده، فرصت مغتنمی است تا با ارج نهادن به مقام شامخ و جایگاه اندیشه این عالم و استاد فرزانه، صمیمانه ‌ترین مراتب سپاسگزاری و قدردانی خویش را محضر شریف همه استادان، اعضای محترم هیات علمی و همکارانم به عنوان بخشی ازجامعه علمی کشور که عهده‌دار امر آموزش و پژوهش و آفرینش امید و حرکت در دانشگاه شهید بهشتی هستند، تقدیم نمایم.
بی تردید پیکره هر جامعه در صورتی پویا و ماندگار است که روح فرهنگ در آن جریانی خلاّق یابد و جای بسی افتخار و سرافرازی است که ایرانیان ازسپیده ‌دم تاریخ تمدن، با فرهیختگی، پرچمدار فرهنگ و گسترش آن در پهنه گیتی بوده‌اند.
آثار استادان و شخصیت‌های علمی و فکری این سرزمین که پس از گذشت قرن‌ها، هنوز مورد توجه مراکز معتبر علمی و دانشگاهی جهان قرار دارد ، بیانگر جایگاه بلند تعلیم و تعلّم در ایران است. استادان و متفکران فروتنی که اغلب نامشان در اوراق تاریخ از نگاه‌ها پنهان می‌ماند، اما همّت این تلاشگران گمنامِ عرصه دانایی است که گنجینه‌هایی از معارف و شخصیت‌های علمی را برای ملت‌ها می‌سازد. معلمانی که کاروان زندگی بشر، در مسیر حرکت خود هرگز از قافله‌سالاری و طلایه داری ایشان بی نیاز نبوده است و در فراخنای تاریخ، هرگاه کتابی گشوده می شود و اندیشه‌ای رواج می‌یابد و کلامی متولد می شود و روشنگری رقم می‌خورد، حضورشان جلوه گری می کند .
اینجانب، با گرامی‌داشت یاد و خاطره استادان شهید و آسمانی این دانشگاه، از خداوند حکیم، رستگاری، عزت و کرامت همگان را مسئلت می نمایم و با کمال فروتنی از همکاران گرامی دعوت می‌کنم، بیش از گذشته با بذل عنایت به مسئولیت خطیرحرفه‌ای و اجتماعی خود، در عرصه دانشگاه با مشارکت فعال و روزافزون و بسط بدیعه پردازی و آفرینش ایده‌های نوآورانه، رافع مشکلات و باعث پیشرفت کشور باشند.
در خاتمه، با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم، همّت و حمیّت همه همکاران عزیز را ارج می‌نهم و سلامتی و دوام عزت و توفیق آنان را از خداوند بزرگ مسئلت ‌دارم. 

 

                                                                                                                     سید محمودرضا آقا میری    
                                                                                                                     سرپرست دانشگاه شهید بهشتی

افزودن نظرات