صفحه اصلی
پیام تبریک رئیس دانشگاه شهید بهشتی به مناسبت روز دانشجو
  • 155 بازدید

دکتر محمودرضا آقامیری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی در پیامی  شانزدهم آذر روز دانشجو را تبریک گفت. ایشان در این پیام، دانشگاه را محل جوشش دو جریان علم و تحقیق و آرمان‌گرایی‌ها  وآرمانخواهی دانست و همدلی و تعامل فکری را عامل تحرک دانشگاه برای یافتن راه‌حل برای مسائل جامعه عنوان کرد.

متن پیام رئیس دانشگاه به شرح زیر است.

 

 

باسمه تعالی

شانزدهم آذر، روز دانشجو، یادآور نقش‌آفرینی بی‌بدیل دانشجویان در مبارزه با استکبار، استبداد و استعمار است. روزی که اوج پایمردی و فداکاری و نقطۀ عطف مبارزات سياسي ملت و دانشجویان آزاديخواه ايران است که با درک عمیق شرایط آن روز کشور، برگ‌های زرینی را در دیباچه افتخارات این مرز و بوم آفریدند.

 روز دانشجو فرصتی است دوباره، برای بازخوانی تاریخ پرافتخار مبارزات ضد استکباری ملت بزرگ ایران و واکاوی هویت تاریخی، رسالت ملی و باورهای دینی استکبار ستیزان و یادآور ایستادگی، بیداری و هوشیاری سه آذر اهورایی و دانشجویان آگاه و فرهیخته‌ای است که به اقدامات مداخله ‌جویانه آمریکا پاسخی درخور دادند و با پایمردی و ایستادگی از استقلال کشور دفاع کردند.

گراميداشت اين روز نه تنها فرصتی است تا دانشجویان حضور مسئولانه خود را در فضاهای واقعی و مجازی اثبات نمایند، بلکه امکانی برای فهم تاریخی فراز و فرودهای تاریخ معاصر ایران و بصیرت نسبت به زمانه خود و پاسداشت آرمان‌خواهی، استقلال‌جویی و تبلور حضور با شور و شعور در عرصه جهاد فرهنگی، علمی و اقتصادی در عصر جديد است.

از دانشگاه همواره و در همه جا این انتظار هست که محل جوشش و اوج دو جریان حیاتی در کشور باشد: اول، جریان علم و تحقیق؛ دوم، جریان آرمان‌گرایی‌ها ، آرمان‌خواهی‌ها و هدفگذاری‌های سیاسی و اجتماعی.

علم‌اندوزی، مهارت‌آموزی و توانمندسازی دانشجویان در دانشگاه؛ تقویت سرمایه‌های انسانی، فرهنگی و اجتماعی کشور است. نشاط، شادابی و امید در فضای دانشجویی به یمن انگیزه و ارادۀ دانشجویان به ‌دست می‌آید و این دو، شرط پویایی و تحرّک دانشگاه برای یافتن راه‌حل بدیع برای پرسش‌ها و مسائل روز جامعه است. واقعیتی که امکان واکاوی عالمانه و نیل به حکمرانی مطلوب در ساحت های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور را در پی خواهد داشت و این مهم جز از مسیر همدلی، تعامل و تعاطی فکری اصحاب خرد و سیاست حاصل نمی‌شود.

اینجانب ضمن ادای احترام به روح بلند شهدای دانشجو، این روز پر شکوه را به ملت گرانقدر ایران، دانشگاهیان ارجمند به‌ویژه دانشجویان عزیز دانشگاه شهید بهشتی صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و امیدوارم اين عزيزان با بهره‌مندی از منویات مقام معظم رهبری و در سایه همت بلند، حضور فعال، اندیشه پویا و استعدادهای ارزنده خویش در راه سربلندی و عزت جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته، سربلند و سرافراز باشند.

سید محمود رضا آقا میری

رئیس دانشگاه شهید بهشتی

افزودن نظرات